Εφαρμογή ήπιων προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων έως 30/11/2020 στο κέντρο της πόλης.

Εκτυπώσιμη μορφή
Ημερομηνία: 
Τετ, 12/08/2020 - 13:15

 

 

Σε μία καθοριστική κίνηση με την οποία απελευθερώνεται ζωτικός χώρος υπέρ των πολιτών, περιορίζεται η κίνηση των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης, διευρύνεται η κυκλοφορία των πολιτών στους κεντρικούς άξονες και διαμορφώνεται ένα πρώτο πλαίσιο δρόμων ήπιας κυκλοφορίας στα οποία κινούνται μονό τα μέσα μαζικής μεταφοράς προχώρησε σήμερα με απόφαση της η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.

Βασικό χαρακτηριστικό της απόφασης είναι ότι με βάση διαχρονικές απόψεις, κυκλοφοριακές μελέτες, αιτήματα πολιτών και φορέων με τα οποία ζητούσαν περισσότερο ζωτικό χώρο στο κέντρο της πόλης για την κυκλοφορία των ανθρώπων προχώρησε με γρήγορους ρυθμούς ο διάλογος, έτσι ώστε να δημιουργηθεί πιλοτικά ένα σχέδιο άμεσα εκτελεστό, πάνω στο οποίο μπορούμε να οικοδομήσουμε το επόμενο διάστημα συγκεκριμένες παρεμβάσεις έτσι ώστε ο βασικός πυρήνας, το κέντρο της πόλης, να δοθεί σε χρήση στους πολίτες, να γίνει ενιαιοποίηση  των πεζόδρομων και να δώσουμε μεγαλύτερο κοινόχρηστο χώρο στους πολίτες. 

 Με την απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής που λήφθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4688/2020 και τη μελέτη της Δ/νσης Υποδομών και Τεχνικών Έργων, από τη Παρασκευή 14/08/2020 και ώρα 21.00 τίθενται σε εφαρμογή οι παρακάτω προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:

1) Απαγορεύεται  η κυκλοφορία οχημάτων πλην λεωφορείων και ΤΑΧΙ στις παρακάτω οδούς:

-οδό Υψηλάντου, από τη συμβολή της με την οδό Ευαγγελιστρίας έως την Πλ. Ελευθερίας,

-δυτικό τμήμα της Πλ. Ελευθερίας,

-οδό Σκληβανιώτη, από την Πλ. Ελευθερίας έως τη συμβολή της με την οδό Μακροπούλου,

- οδό Διάκου, από την Πλ. Ελευθερίας έως τη συμβολή της με την οδό Αινιάνων.

Θα τοποθετηθεί σήμανση Ρ7 πλην λεωφορείων και ΤΑΧΙ και σήμα υποχρεωτικής πορείας αριστερά, επί της οδού Υψηλάντη στη συμβολή της με την οδό Ευαγγελιστρίας όπως επίσης θα τοποθετηθούν πληροφοριακές πινακίδες σε διάφορα σημεία της οδού Υψηλάντη.

Σε ό,τι αφορά την φορτοεκφόρτωση των καταστημάτων που βρίσκονται στην περιοχή, την διέλευση των μόνιμων κατοίκων, την κίνηση των αυτοκινήτων παροχής πρώτων βοηθειών, των νεκροφόρων οχημάτων, των απορριμματοφόρων του Δήμου, των εκτελούντων υπηρεσία αυτοκινήτων Ελληνικής Αστυνομίας, Πυροσβεστικής και άλλων περιπτώσεων, ισχύουν οι διατάξεις του κανονισμού Χρήσης Κοινοχρήστων Χώρων του Δήμου, ο οποίος έχει εγκριθεί με τη αριθμ. 438/2018 Απόφαση Δ.Σ. Λαμίεων.

Στην οδό Σκληβανιώτη από την Πλ. Ελευθερίας μέχρι και τη συμβολή της με την οδό Μακροπούλου, θα απαγορευτεί προσωρινά η στάση και στάθμευση όλων των οχημάτων, αφού στο συγκεκριμένο τμήμα της οδού έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία των οχημάτων πλην λεωφορείων και ΤΑΧΙ. Σημειώνεται ότι θα παραμείνει εν ισχύ η θέση η οποία έχει παραχωρηθεί για τον ΟΤΕ και τα ΜΜΕ.

Σε ό,τι αφορά τα οχήματα ΑΜΕΑ τα οποία έχουν ειδική κάρτα ΑΜΕΑ κι επιθυμούν να σταθμεύσουν στην θέση ΑΜΕΑ, η οποία βρίσκεται στο δυτικό τμήμα της Πλ. Ελευθερίας, επιτρέπεται η διέλευση τους προκειμένου να σταθμεύσουν στις αντίστοιχες θέσεις.

2) Απαγορεύεται  η στάση και η στάθμευση στο βόρειο τμήμα της οδού Καραγιαννοπούλου και μετατρέπεται  το συγκεκριμένο τμήμα του οδοστρώματος σε χώρο αποκλειστικής διέλευσης πεζών, στην ίδια στάθμη με την μηχανοκίνητη κυκλοφορία, με μείωση του ορίου ταχύτητας των οχημάτων στην οδό Καραγιαννοπούλου σε 30 χλμ/ώρα

Ο διαχωρισμός του διαδρόμου κίνησης των πεζών  με την λωρίδα κυκλοφορίας οχημάτων θα πραγματοποιηθεί:

α) με αξονική συνεχή γραμμή κίτρινου χρώματος.

β) με την τοποθέτηση αυτοφερόμενων οριοδεικτών για την προστασία των πεζών από τους απρόσεκτους οδηγούς που μπορεί να εισέλθουν στη λωρίδα κίνησης πεζών ή να σταθμεύσουν παράνομα και να προκληθεί  ατύχημα.

Υπάρχει πρόβλεψη για θέση χρηματαποστολής και φορτοεκφόρτωσης έμπροσθεν της ALPHA BANK και θέση στάθμευσης δικύκλων στη συμβολή της οδού Καραγιαννοπούλου με την Πλ. Πάρκου, μετατοπισμένες εκτός της λωρίδας διέλευσης των πεζών.

 Οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύουν έως 30/11/2020.

Μετά την απόφαση της  Επιτροπής Ποιότητας Ζωής ο Δήμαρχος Θύμιος Καραΐσκος και Πρόεδρος της Επιτροπής, δήλωσε σχετικά:

«…..Ηταν αίτημα... Γίνεται πράξη. Προχωράμε οργανωμένα να εξασφαλίσουμε μια σύνδεση στο δίκτυο πεζόδρομων του αστικού κέντρου και να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για περισσότερο χώρο στους ανθρώπους και τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες, δημιουργώντας ένα περισσότερο φιλικό περιβάλλον στο αστικό κέντρο.

Το ιστορικό κέντρο της Λαμίας αποτελεί την καρδιά του Δήμου Λαμιέων, είναι η εικόνα του και αποτυπώνει ουσιαστικά και έμπρακτα την φιλοσοφία και την πολιτική της δημοτικής αρχής, σε σχέση με το αστικό περιβάλλον και την προοπτική της πόλης στο μέλλον.

Με τις ήπιες προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που βάζουμε σε εφαρμογή,  ουσιαστικά προσπαθούμε να πετύχουμε δύο στόχους : πρώτον το ιστορικό κέντρο της πόλης να γίνει φιλικότερο στους δημότες και δεύτερο να αναβαθμίσουμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αστικού μας περιβάλλοντος.

Το βήμα αυτό το κάνουμε  με προσοχή και με τις κεραίες μας ανοιχτές στην κοινωνία των πολιτών.

Και τούτο γιατί οι κυκλοφοριακές μελέτες δεν είναι σαν τα λοιπά δημοτικά έργα που κατασκευάζονται μία και έξω, αλλά ενέχουν το στοιχείο της δυναμικής αλληλεπίδρασης  του Δήμου με την κοινωνία και της ανάγκης καθημερινής παρακολούθησης και βελτίωσης.

Ξεκινάμε λοιπόν την εφαρμογή των παρεμβάσεων μετά από προσεκτική μελέτη και με την δέσμευση ότι θα παρακολουθούμε τις επιπτώσεις στην καθημερινότητα, στην κοινωνική και οικονομική ζωή και αν και όπου χρειαστεί, θα είμαστε έτοιμοι για διορθωτικές κινήσεις.

Είμαι βέβαιος ότι με τις ήπιες αυτές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις προχωρούμε ένα ακόμη βήμα στην ανάδειξη του ιστορικού κέντρου της πόλης, βελτιώνουμε την πρόσβαση των πεζών σε αυτό, αναβαθμίζουμε το επιβαρυμένο αστικό περιβάλλον της Λαμίας και πάνω από όλα, δημιουργούμε τις συνθήκες το κέντρο της πόλης  να αποδοθεί στους δημότες μας.

Είναι βαθιά πίστη μας ότι το αστικό περιβάλλον έχει ανάγκη από ανατροπές.

Αυτές επιχειρούμε με έναν ζωντανό και διαρκή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους, έχοντας μπροστά μας την βασική αρχή των συγκοινωνιολόγων τον πλήρη διαχωρισμό των αυτοκινήτων από τους ανθρώπους.

Σ' αυτή την πορεία καλούμε όλους τους φορείς να δουν μεσο-μακροπρόθεσμα το κέντρο της πόλης και να συνεισφέρουν με προτάσεις, ιδέες, θέσεις και απόψεις για να γίνει περισσότερο φιλικό και περισσότερο σύγχρονο.……».