Πληροφορική και επικοινωνίες

Εκτυπώσιμη μορφή

Υφιστάμενη κατάσταση υποδομής ΤΠΕ του Δήμου Λαμιέων

Οι Διευθύνσεις του Δήμου Λαμιέων στεγάζονται σε δεκαπέντε κυρίως κτίρια, τα οποία βρίσκονται εντός της πόλης της Λαμίας  αλλά και περιφερειακά σε Υπάτη, Μοσχοχώρι, Λιανοκλάδι και Παύλιανη. Τα κύρια και δευτερεύοντα κτίρια διασυνδέονται μέσω δικτύων δεδομένων και φωνής (ΣΥΖΕΥΞΙΣ, οπτικές ίνες, WiFi), αποτελώντας στοιχεία ενός ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΠΣ), του οποίου ο πυρήνας φιλοξενείται στο κεντρικό Δημαρχείο της πόλης (πρώην Νοσοκομείο Λαμίας).

Στους πίνακες που ακολουθούν, παρουσιάζεται συνοπτικά η υποδομή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Δήμου Λαμιέων σε υλικό και λογισμικό εφαρμογών:

ΑΑΕίδος εξοπλισμούΧρήση
1Ένας Application και Data ServerΦιλοξενία τοπικών εφαρμογών και δεδομένων του backoffice Πληροφοριακού Συστήματος (ΠΣ) του Δήμου
2Ένας Domain & Antivirus ServerΔιαχείριση χρηστών και δεδομένων ασφαλείας του δικτύου του ΠΣ του Δήμου
3Τρείς Βοηθητικοί Data ServerΦιλοξενία τοπικών εφαρμογών και δεδομένων του backoffice Πληροφοριακού Συστήματος (ΠΣ) του Δήμου σε κάθε Δημοτική Ενότητα
4Ένας IVR ServerΛειτουργία τετρακάναλης φωνητικής πύλης εξυπηρέτησης του Δήμου στην γραμμή 22310-35935
5Ένας Web ServerΦιλοξενία διαδικτυακών εφαρμογών και δεδομένων του ΠΣ του Δήμου
6Ένας GIS ServerΦιλοξενία διαδικτυακών εφαρμογών και δεδομένων του Γεωγραφικού Πληροφοριακού Συστήματος του Δήμου
7Ένας Backup SeverΕξοπλισμός και λογισμικό αντιγράφων ασφαλείας δεδομένων του ΠΣ
8Δίκτυο οπτικών ινώνΦυσική διασύνδεση των κτιρίων που αποτελούν τερματικά σημεία του δικτύου οπτικών ινών
9Ασύρματο ευρυζωνικό δίκτυο οπτικών ινώνΠαροχή ελεύθερου internet για κινούμενους χρήστες
10Δικτυακές υποδομές σύνδεσης με το ευρυζωνικό δίκτυοΔιασφάλιση υψηλού επιπέδου ασφάλειας για τις συναλλαγές εντός και εκτός δικτύου
11Σύστημα αδιάλειπτης παροχής ισχύοςΔιασφάλισης παροχής αδιάλειπτης ισχύος
12Τρία κέντρα τηλεδιάσκεψηςΠαροχή υπηρεσιών τηλεδιάσκεψης συνεδρίων
13ΗΥ και εκτυπωτές χρηστώνΠροσωπικοί ΗΥ και εκτυπωτές για την εξυπηρέτηση των στελεχών του Δήμου

Υποδομή λογισμικού εφαρμογών :

Κατηγορία εφαρμογήςΑΑΕπιχειρησιακή λειτουργία
Διοικητικές εφαρμογές14Ηλεκτρονικό πρωτόκολλο όλων των εισερχόμενων/εξερχόμενων εγγράφων του Δήμου
15Ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων που διακινούνται εντός του Δήμου
16Διαχείριση μερίδων εγγραφών των δημοτών με δυνατότητες έκδοσης πιστοποιητικών/βεβαιώσεων
17Διαχείριση εγγραφών των αρρένων δημοτών με δυνατότητες έκδοσης πιστοποιητικών/βεβαιώσεων
18Διαχείριση εγγραφών Ληξιαρχείου των δημοτών με δυνατότητες έκδοσης βεβαιώσεων
19Διαχείριση πρακτικών συνεδριάσεων των θεσμικών οργάνων του Δήμου
Οικονομικές εφαρμογές20Εφαρμογή διαχείρισης προϋπολογισμού εσόδων/εξόδων, λογιστηρίου, ενταλμάτων, ταμείου του Δήμου
21Παρακολούθηση κινήσεων των οχημάτων του Δήμου
22Διαχείριση έργων που σχεδιάζει/υλοποιεί ο Δήμος
23Μισθοδοσία μόνιμου/εποχικού προσωπικού και αιρετών του Δήμου
24Διαχείριση μόνιμου/εποχικού προσωπικού και αιρετών του Δήμου
25Εφαρμογές διαχείρισης προσόδων (χρεώσεις/εισπράξεις)
26Διαχείριση παρακολούθησης και έκδοσης αδειών καταστημάτων για την επικράτεια του Δήμου
27Διαχείριση κινήσεων οχημάτων για το ΧΥΤΑ του Δήμου
Εφαρμογές πληροφόρησης28
  • Οδηγός Πόλης και Διαδικτυακές Υπηρεσίες Γεωγραφικού Περιεχομένου
  • Διαχείριση Δικτύων κοινού οφέλους
  • Διαχείριση πολεοδομικών δεδομένων παρακολούθηση χρήσης γης
  • Διαχείριση Οδικού Δικτύου & κυκλοφοριακού φορτίου
29Ενημέρωση και πληροφόρηση ανά κατηγορία χρήστη (κάτοικος, επισκέπτης, επιχείρηση)
30
  • Αιτήσεις πιστοποιητικών Δημοτολογίου/Μητρώου Αρρένων
  • Αιτήσεις βεβαιώσεων φόρου
  • Αιτήσεις πληρωμής δημοτικού φόρου
  • Ενημέρωση δικαιούχων για τίτλους πληρωμής
  • Αιτήματα και καταγγελίες πολιτών
  • Δημοσκόπηση
  • Προβολή αποφάσεων ΔΣ/Επιτροπών
  • Πληρωμή προστίμων ΚΟΚ
Εφαρμογές φορητών συσκευών31Ξενάγηση σε σημεία πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος του Δήμου
 32Υποβολή αιτημάτων του δημότη για την αντιμετώπιση ζητημάτων καθημερινότητας (επισκευή χαλασμένων δρόμων κ.α.)

Αντιστοίχηση προσφερόμενων υπηρεσιών με Διευθύνσεις του Δήμου και ομάδες χρηστών που εξυπηρετούνται :

Υπηρεσία που παρέχεταιΔιευθύνσεις του Δήμου που υποστηρίζονταιΕπίπεδο ηλεκτρονικοποίησηςΑπευθύνεται σε
Διοικητικά έγγραφα Δημοτολογίου, Ληξιαρχείου, Μητρώου Αρρένων μέσω διαδικτύουΔιοικητικές Υπηρεσίες 2ο Παροχή εντύπωνΠολίτες
Διοικητικά έγγραφα Αδειών καταστημάτων, Αδειών χρήσης οδών μέσω διαδικτύουΟικονομικές ΥπηρεσίεςΤεχνικών Έργων, Δόμησης, Δικτύων & Ενέργειας2ο Παροχή εντύπωνΠολίτες, Επιχειρήσεις
Παροχή πληροφοριών μέσω διαδικτύουΌλες οι Διευθύνσεις1ο ΠληροφόρησηΠολίτες, Επιχειρήσεις, Άλλοι Φορείς
Παροχή ελεύθερου διαδικτύου-//-3ο ΔιαδραστικόΠολίτες, Επιχειρήσεις, Άλλοι Φορείς
Αναμετάδοση εκδηλώσεων μέσω διαδικτύου-//-3ο ΔιαδραστικόΠολίτες, Επιχειρήσεις, Άλλοι Φορείς
Αιτήματα/Καταγγελίες πολιτών  μέσω διαδικτύου-//-3ο ΔιαδραστικόΠολίτες, Επιχειρήσεις, Άλλοι Φορείς
Αιτήματα/Καταγγελίες πολιτών μέσω τηλεφώνου-//-3ο ΔιαδραστικόΠολίτες, Επιχειρήσεις, Άλλοι Φορείς
Οδηγός πόλης-//-2ο ΠληροφόρησηΠολίτες, Επιχειρήσεις, Άλλοι Φορείς
Πολεοδομικά/χωροταξικά  δεδομέναΤεχνικών Έργων, Δόμησης, Δικτύων & Ενέργειας2ο ΠληροφόρησηΠολίτες, Επιχειρήσεις, Άλλοι Φορείς
Πληρωμή δημοτικού φόρου και κλήσεων ΚΟΚ μέσω διαδικτύουΟικονομικές Υπηρεσίες4ο ΣυναλλαγήΠολίτες, Επιχειρήσεις, Άλλοι Φορείς
Δημοσκόπηση, ψηφοφορία, διαβούλευσηΔήμαρχος, Αντιδήμαρχοι, Σχεδιασμού, Οργάνωσης & Πληροφορικής3ο ΔιαδραστικόΠολίτες, Επιχειρήσεις, Άλλοι Φορείς
Ψηφιακή ξενάγηση με τρισδιάστατες απεικονίσεις σε σημεία ενδιαφέροντος της περιοχής (η υπηρεσία είναι σε εξέλιξη)Όλες οι Διευθύνσεις3ο ΔιαδραστικόΠολίτες
Ενημέρωση για κυκλοφοριακές και μετεωρολογικές συνθήκες (η υπηρεσία είναι σε εξέλιξη)Όλες οι Διευθύνσεις3ο ΔιαδραστικόΠολίτες, Επιχειρήσεις, Άλλοι Φορείς

Επίπεδο 1: Πληροφοριακές Υπηρεσίες (Information). Παρέχουν μόνο πληροφοριακό υλικό για τον τρόπο διεκπεραίωσης της υπηρεσίας. Οι πληροφορίες αφορούν τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομιστούν, τους φορείς που εμπλέκονται για την ολοκλήρωση της υπηρεσίας, τη σειρά εκτέλεσης των συναλλαγών που περιλαμβάνει η υπηρεσία, κλπ.
Επίπεδο 2: Επικοινωνιακές Υπηρεσίες (Interaction). Παρέχουν πληροφοριακό υλικό για τον τρόπο διεκπεραίωσης της υπηρεσίας καθώς και επίσημο υλικό (πρότυπα αιτήσεων, βεβαιώσεων, κλπ.), το οποίο οι χρήστες μπορούν να «κατεβάσουν» στον υπολογιστή τους, να το τυπώσουν και να το χρησιμοποιήσουν κατά τη συναλλαγή τους με το φορέα σε φυσικό επίπεδο.
Επίπεδο 3: Διαδραστικές Υπηρεσίες (Two-way interaction). Εκτός από πληροφορίες, προσφέρουν online φόρμες για συμπλήρωση και ηλεκτρονική αποστολή. Δεδομένου ότι περιλαμβάνουν online υποβολή στοιχείων από μέρους του χρήστη, προϋποθέτουν μηχανισμό αναγνώρισης, ταυτοποίησης και προστασίας των δεδομένων που αποστέλλει ο χρήστης της υπηρεσίας.
Επίπεδο 4: Συναλλακτικές Υπηρεσίες (Transaction). Εκτός από φόρμες αποστολής στοιχείων, υποστηρίζουν λειτουργίες, όπου ο χρήστης ολοκληρώνει τις συναλλαγές που περιλαμβάνει η υπηρεσία (π.χ. πληρωμή ΦΠΑ). Το ότι μία ηλεκτρονική υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα ολοκλήρωσης οικονομικών συναλλαγών, συνεπάγεται τη δυνατότητα της πλήρους υποκατάστασης της αντίστοιχης μη-ηλεκτρονικής υπηρεσίας. Δεδομένου, ότι περιλαμβάνουν online υποβολή στοιχείων από πλευράς του χρήστη, προϋποθέτουν μηχανισμό αναγνώρισης, ταυτοποίησης και προστασίας των δεδομένων που αποστέλλει ο χρήστης της υπηρεσίας.